تله موفقیت در تبلیغ
? تله موفقیتهای کوچک در تبلیغ
خواهران گلم..
سلام علیکم
باز هم برگشتیم با سخنی نو..
تبلیغ ومبلغ شدن باید با آگاهی کامل باشد وشخص طلبه باید با اطلاعات وسیع وارد این عرصه شود چون اگر بدون اطلاعات کافی ودانش لازم قدم به سوی تبلیغ بردارد چه بسا که مفید واقع نگردد بلکه ممکن است آفتی باشد به طور مثال:
? بعضی درختها بعد از سه چهار سال، شروع به میوهدهی میکنند اما باغبان شاخههای کوچک آنها را بریده و میوههایشان را زود جدا میکند چون رشد درخت را عقب میاندازد.
این درخت قرار نیست در چهارسالگی میوه بدهد، بلکه بعد از ده سال باید درختی تنومند شود و آنگاه سی سال میوه پربار بدهد.
اما اگر هرس به موقع و مراقبت باغبان نباشد، درختی ضعیف رشد میکند بدون باردهی مناسب.
? حکایت میوهدهی زودهنگام نهال و هرس باغبان تا زمان تنومندی، همان حکایت احساس مسئولیت زودهنگام برخی طلاب است که در تبلیغ عجله میکنند و رشد علمیشان متوقف میشود.
معمولا دلگرم به چند نتیجه مختصر میشوند بدون اینکه مایه علمی و مهارتی خودشان را ارتقا بخشند.
? طلبهای که هنوز سواد کافی در آیات و روایات ندارد، طلبه ای که استباطی از آیات وروایت نمیتواند داشته باشد مبلغ دین میشود و به خیال خودش مایه کافی را دارد. اما این شروع ماجراست.
اضافه کنید به این احساس مسئولیت، فشارهای اقتصادی به طلبه و درآمد مختصری که از این تبلیغها گاهی عائدش میشود. نتیجه اینکه طلبه در نقطهای کمعمق متوقف شده و اگر بخواهد رشد کند زحمت مضاعفی خواهد داشت.
? توقف رشد علمی و سطحی شدن طلاب، آفتی بوده که از قدیم در حوزه وجود داشته و امروز بخاطر وسوسههای تبلیغات مجازی و مشکلات معیشتی بدتر شده است.
? طلاب امروز نیاز به مربیانی دارند که راهنمای ایشان برای عبور از تلههای موفقیتهای کوچک و جزئی باشند.
♨️ اگر مدرسان و مسؤولان حوزه بیتفاوت باشند، آیندهای نه چندان دور، نسلی از طلبههای سطحی و بیمایه خواهیم داشت که بیشتر بلاگردینی با محتواهای کممقدار خواهند بود تا مبلغ دین؛ و روحانیبودنشان، منبع درآمد و شهرت است تا تبلیغ و دغدغه دین داشتن.
پس هوشیار باشید و قبل از ورود در عرصه ی تبلیغ در ابتدا خود را تربیت کنید وتنومند وارد این زمینه شوید.